Beneficiile programelor de dezvoltare personală și ale unui stil de viaţă sănătos pentru angajaţi

De ce este importantă dezvoltarea personală în organizații?

Dezvoltarea personală reprezintă un proces activ de autocunoaștere pe care fiecare persoană îl trăiește conștient sau nu în viața de zi cu zi.

În organizații se pune însă accentul pe dezvoltarea personală a colectivului, se face trecerea de la noțiunea de “eu” la conlucrarea efectului de “noi”.

Angajații devin conștienți de imaginea organizației din care fac parte. Chiar dacă rămân fideli propriilor credințe despre viață, dezvoltarea personală în organizații îi poate ajuta să înțeleagă și viziunea și principiile companiei.

Care sunt valorile care pot fi implementate în rândul angajaților care au parcurs module de dezvoltare personală în cadrul unei organizații?


 

– Crează și/sau accentuează legătura între angajat și angajator, prin încurajarea comunicării, cooperării și dobândirii de încredere reciprocă.

– Înființarea și menținerea unei atmosfere de lucru care poate permite angajaților să-și îndeplinească sarcinile în mod natural și la timp.

– Creșterea încrederii angajaților în organizație, dar și în propriile forțe, astfel încât aceștia să accepte mai ușor schimbarea atunci când aceasta inevitabil apare.

Astfel, angajații devin mai:

– Implicați în viața organizației;

– Satisfăcuți atât la serviciu, cât și în viața personală;

– Cooperanți în rezolvarea problemelor și în reducerea conflictelor;

– Mulțumiți de locul de muncă și

– Dornici să-și exploreze și să-și dezvolte potențialul.

 

Beneficiile programelor de dezvoltare personală și ale unui stil de viaţă sănătos pentru angajaţi

În condițiile existenței unor oameni potriviți angajați pe poziții corespunzătoare și având o salarizare pe măsura efortului depus, care este singura posibilitate a unui angajator pentru a-și diminua fluctuațiile de personal, pentru a scăpa de grija unor eventuale conflicte la locul de muncă și în ultimă instanță pentru a face diferența între compania pe care o conduce și o alta concurentă?

Doar angajații mulțumiți de viaţa personală, fără probleme de sănătate şi fără stresuri inutile, dar și echilibrați în relațiile profesionale pot aduce reale beneficii și pot avea o productivitate crescută la locul de muncă.

Cine este cel mai în măsură să ofere asemenea programe? Un psiholog? Mai bine 2 psihologi, cu studii și experienţă din domenii diferite:

  • psihologie şi psihoterapie;
  • mulți ani de lucru în multinaţionale;
  • şi, nu în ultimul rând, experienţă de viaţă.

 

Este un proiect de tip “win-win”

 Winner – salariatul: mulțumit, conștient de valoarea lui și eliberat de problemele emoționale și relaționale și evident satisfăcut de faptul că este considerat de către companie o persoană și nu doar o resursă.

Winner – angajatorul: cu persoane având mintea eliberată de griji multe şi fără rost, capabile să facă faţă unui volum mai mare de muncă sau apte să devină mai creative și/sau mai determinate în îndeplinirea sarcinilor de lucru.

Astfel programele de autocunoaștere și de dezvoltare personală pot avea un impact uriaș în mediul organizațional și pot crește calitatea vieții angajaților, iar salariații mulțumiți atrag după ei clienți constanți și totodată contribuie la sporirea prestigiului companiei.

 

Proiecte propuse:

 

1. Workshop de comunicare transgeneraţională

Cine nu cunoaşte clişeele privind generaţia Y? Tinerii sunt leneşi, cu pretenţii prea mari, superficiali, narcisişti etc. Puţini sunt acei angajatori care au învăţat să le preţuiască calităţile: creativitate, deschidere la nou, abilităţi de comunicare în mediul social virtual, inteligenţă şi forţa lor de a se implica în activităţi care au un impact social ridicat, care fac o diferenţă în comunitatea din care ei fac parte.

Cu cât angajatorii vor recunoaşte acest fapt mai repede, cu atât mai repede vor reuşi să beneficieze de atuurile acestei noi generaţii de angajaţi şi să-şi adapteze produsele şi serviciile pe care le oferă noilor consumatori.

Un asemenea workshop, care dezvăluie o nouă perspectivă asupra societăţii din care facem parte, nu numai că va ajuta angajaţii din generaţiile X şi XY să relaţioneze mai bine cu colegii lor “neastâmpăraţi” din generaţia Y, dar îi va ajuta să relaţioneze mai bine inclusiv cu generaţia Y pe care o au acasă şi cu generaţia Y, noul segment de piaţă al companiei din care fac parte.

 

2. Program de management al stresului – pentru cei care petrec multe ore la birou, care se simt copleşiţi de problemele zilnice şi au veşnic apăsătorul sentiment că nu vor finaliza sarcinile.

Există două tipuri de stres:

  • DISTRES – stresul din cauza presiunii prea multor sarcini şi accentuate de experienţele inerente neplăcute (de ex. participarea la traficul zilnic al orașului aglomerat) şi
  • EUSTRES – senzaţia de stres cauzată de experienţe pozitive precum nunta sau plecarea în concediu (atunci când intrăm „în priză”).

În cadrul acestui program se pune acces pe modul în care stresul poate influenţa luarea deciziilor corecte şi ne poate afecta negativ performanţa, oboseala pe care acesta o cauzează, dar şi modalitatea de a conştientiza existenţa factorilor perturbatori şi posibilitatea de a scăpa de stres şi a ne îmbunăţăţi viaţa.

3. Program de parenting şi de înţelegere a creşterii copilului

În cadrul acestui workshop se vor studia stadiile de dezvoltare ale copilului şi ale adultului, se vor face corelaţii între evenimentele majore ale părinţilor (şi chiar ale bunicilor) şi cele ale copilului prin exemple concrete din viaţa de zi cu zi a participanților.

Principalele beneficii pentru cursanţi:

  • Părinţii vor putea înţelege mai uşor cum percepe şi simte copilul aceste evenimente;
  • Participanţii vor dobândi abilitatea de a dezvolta relaţii armonioase cu copiii lor şi vor fi mai atenţi la nevoile acestora;
  • Comportamentele nedorite ale copiilor lor vor dipărea datorită îmbunătăţirii relaţiilor părinte/copil.
  • Timpul petrecut în sânul familiei va fi de calitate, astfel, o mare parte din stresul negativ (DISTRES) va dispărea, făcând loc unui angajat mai mulţumit şi mai dedicat companiei pentru care lucrează.

Se vor discuta şi alte întrebări de actualitate, cum ar fi:

– Cât timp ar trebui să petreacă copiii în faţa televizorului, calculatorului, tabletei?

– Ce influenţă au jocurile video asupra copiilor?

– Ce influenţă are social-media (facebook etc.) asupra lor?

– Ce se întâmplă când îţi laşi copiii să-şi petreacă timpul liber la calculator, tabletă etc. în loc să le oferi din timpul tău?

 

4. Program de formare a unei echipe performante – este un workshop care abordează problemele ce pot apărea în teoria și mai ales în practica de funcționare a grupurilor de lucru din cadrul unei organizații. Echipa este un grup ai cărui membri, de cele mai multe ori, se pot influența reciproc pentru a îndeplini un obiectiv în cadrul unei companii. De modul în care acționează și interacționează aceștia depinde succesul echipei și, în ultimă instanță, al organizației respective. Participanții vor fi încurajați să-și descrie problemele din cadrul echipei, vor putea să ofere feed-back în mod constructiv și vor învăța să-și găsească propriile parcursuri și metode de lucru pentru a se transforma într-un grup coeziv și performant.

La finalul cursului, participanții vor:

  • deprinde modalități de valorificare a resurselor fiecărui membru al echipei;
  • stabili norme și reguli comune de funcționare pentru a-și îndeplini sarcinile de lucru;
  • învăța să gândească și să acționeze după principiul “toți pentru unul” și “unul pentru toți”.

 

5. Workshop de comunicare asertivă și de relaționare

Este un curs care abordează ideea comunicării asertive și a beneficiilor acesteia în viața de zi cu zi, la muncă și acasă, cu un accent deosebit pe practica relațiilor de muncă din cadrul companiei.

La finalul acestui workshop angajații vor știi să relaționeze mai bine atât cu propria persoană, dar și cu persoanele apropiate, în familie și/sau colegi de birou, aceasta având ca finalitate un climat propice colaborării constructive în organizații, o atmosferă benefică și armonioasă atât la locul de muncă cât și în cadrul familiei, dar și o reducere considerabilă a focarelor de conflicte în companie.

 

Dacă doriţi detalii şi sau ofertă de preţ pentru oricare dintre workshopurile de mai sus (sau pe alte teme) vă rugăm să ne contactaţi:

 

Cristina Anghel 0735 655 894 / cristina.c.anghel@gmail.com

Simona Seteanu 0724 013 885 /simona.seteanu@gmail.com

 

Durata workshopurilor depinde de numărul de participanţi şi de nevoile fiecărei companii. Workshopurile au loc în Bucureşti, Str. Medeleni nr. 7, Sector 3.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *