Despre binele de la locul de muncă se tot vorbește, dar cred că e important să ne reamintim că, în afara salariului, mai sunt și multe alte beneficii care contează în menținerea pe termen lung a angajaților.
Iată câteva dintre ele:
✅ Un orar flexibil sau/și posibilitatea de a lucra de acasă. Acest lucru este important pentru a păstra balanța personal-profesional echilibrată.
✅ Educație financiară. Unul din motivele principale de stres din zilele noastre este grija pentru ziua de mâine, pentru gestionarea corespunzătoare a banilor, pentru a învăța cum poți economisi pentru vacanțe și chiar pentru a găsi surse alternative de susținere financiară. Compania poate aduce un expert financiar care să țină seminarii aplicative pe această temă.
✅ Autonomie în cadrul echipei, dar și sărbătorirea performanțelor. De multe ori, a-ți arăta aprecierea verbală este la fel de important cu a recompensa material succesele profesionale prin bonusuri.
✅ Grija pentru sănătatea fizică și psihică a angajaților.
☑️Desigur, abonamentele medicale sunt în pachetul de bază al oricărei companii care are grijă de angajații săi.
☑️Vorbim aici însă și despre abonamente la săli de sport în apropierea locului de muncă, crearea unei comunități în cadrul companiei și grupuri de suport pentru părinți.
☑️Compania poate pune la dispoziția angajaților un psiholog acreditat astfel încât acesta să discute cu angajatul ori de câte ori simte nevoia să amelioreze o stare emoțională dificilă.
☑️Angajatorul poate crea o comunitate pentru un scop comun (de voluntariat de exemplu).
☑️De asemenea, deoarece mulți dintre angajați sunt părinți, crearea unui grup de sprijin pentru aceștia sub conducerea unui psiholog are un rol important în diminuarea stresului pe care aceștia îl resimt în viața de zi cu zi.
✳️ Sunt lucruri aparent mărunte care au costuri pentru companie semnificativ mai mici decât absențele, concediile medicale sau demisiile din cauza neîmplinirii nevoilor firești ale angajaților. ✳️